Jeśli prowadzisz własną działalność lub firmę odpowiedź brzmi TAK. Digital marketing to rodzaj marketingu, który wykorzystuje internet i różne narzędzia cyfrowe do promowania produktów i usług online.
Cyfryzacja i ograniczenia w mobilności spowodowane pandemią koronawirusa zwiększyły zainteresowanie digital marketingiem. Biznes coraz częściej dostrzega, jak ważnym obszarem prowadzenia działań reklamowych jest przestrzeń cyfrowa. Pozycja w wyszukiwarkach, aktywność w social mediach czy kampanie Google Ads lub Facebook Ads dają możliwość realizacji ambitnych celów marketingowych przy relatywnie mniejszych nakładach finansowych, niż tradycyjny marketing.
SZKOLENIE ONLINE JUŻ 31 STYCZNIA 2024 R.
Co składa się na digital marketing?
Digital marketing obejmuje wiele różnych kanałów, w tym strony internetowe, media społecznościowe, e-maile, wyszukiwarki internetowe i wiele innych.Celem digital marketingu jest dotarcie do potencjalnych klientów w miejscach, w których spędzają najwięcej czasu online i przyciągnięcie ich do zapoznania się z ofertą firmy. Digital marketing umożliwia firmom dotarcie do większej liczby osób w krótszym czasie i z mniejszymi kosztami niż tradycyjne metody marketingowe.
W ramach digital marketingu firmy mogą wykorzystać wiele różnych narzędzi i technik, takich jak:
- Optymalizacja stron internetowych (SEO), aby poprawić pozycję w wynikach wyszukiwarek internetowych i zwiększyć widoczność strony dla potencjalnych klientów.
- Kampanie reklamowe w Google AdWords lub Facebook Ads, aby dotrzeć do określonych grup docelowych i zwiększyć liczbę kliknięć i konwersji.
- Content marketing, czyli tworzenie wartościowych i angażujących treści, które przyciągną uwagę potencjalnych klientów i zachęcą ich do dalszej interakcji z marką.
- Media społecznościowe, takie jak Facebook, Instagram, Twitter i LinkedIn, aby zbudować lojalność klientów i zwiększyć świadomość marki.
- E-maile marketingowe, które umożliwiają bezpośrednią komunikację z klientami i przyciągają ich do dokonywania zakupów.
- Marketing automation – to szereg działań mających na celu usprawnianie procesów za pomocą oprogramowania przetwarzającego duże zbiory danych, dzięki czemu prowadzenie spersonalizowanej komunikacji w wielu kanałach staje się prostsze.
Dynamiczny rozwój digital marketingu
Digital marketing, nazywany także marketingiem cyfrowym, online marketingiem i marketingiem internetowym, jest zbiorem działań pozwalającym na reklamowanie produktów i usług w kanałach cyfrowych w internecie. W ogólnym rozumieniu odbiorcami komunikacji są użytkownicy komputerów i urządzeń mobilnych.
Digital marketing jest dynamicznym i szybko rozwijającym się obszarem marketingu, co oznacza, że firmy muszą na bieżąco dostosowywać swoje strategie i techniki do zmieniających się trendów i preferencji klientów.
O tym, jak istotnym aspektem działalności biznesowej jest digital marketing świadczą m.in. dane „Data never sleeps 10.0” przygotowanego przez platformę DOMO. Wynika z nich, że każdej minuty dnia użytkownicy:
– GOOGLE wprowadzają 5,9 miliona wyszukiwań,
– Facebook udostępniają 1,7 miliona postów,
– Instagram udostępniają 66 tysięcy zdjęć,
– E-MAIL – wysyłają 321,4 miliona wiadomości,
– AMAZON – wydają 443 tysiące dolarów.
Więcej informacji na temat danych z badania z 2022 r. znajduje się tutaj https://www.domo.com/data-never-sleeps#
Digital marketing w Twojej firmie
Digital marketing nie dotyczy wyłącznie biznesów prowadzonych w 100% online. Podjęcie działań digitalowych może przynieść efekty także w przypadku działalności prowadzonej w punktach stacjonarnych.
Jeśli przekonaliśmy Cię do tego, aby zaznaczyć swoją obecność w świecie online – SUPER! Aby dokonać tego zgodnie ze sztuką i w zgodzie z aktualnymi trendami zapraszamy na szkolenie smart2know. Odkryjesz z nami wszystkie aspekty digital marketingu. Odkryjesz specyfikę każdego z kanałów digital marketingowych i podstawowe narzędzia do wykorzystania w nich. Ale to nie wszystko. Poznasz sposoby analizy i monitorowania danych oraz wiele więcej. Program szkolenia DIGITAL MARKETING znajdziesz tutaj. Masz pytania? Napisz na kontakt@smart2know.pl